Het begin van Bolle Creative

Sommige mensen zeggen: ‘alle begin is moeilijk’. Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Beginnen is het het allermakkelijkste. Eén simpele brainfart en met een paar post-its op de muur stond ik al op standje wereldoverheersing. Maar dan, het hele proces van post-its op de muur naar een bedrijf. Dat is voor mij te vergelijken met een abonnement afsluiten bij de sportschool. Je wordt pas een fitboy als je ook echt gaat. En hoewel Bolle Creative nu echt fitboy begint te worden wil ik jullie graag meenemen naar het begin. Waarom ben ik begonnen met Bolle.

 

De brainfart

Na meer dan 5 jaar in vaste dienst bij BNN nam ik ontslag. Puur uit het gevoel dat ik weer moest vliegen. En dat ik dat alleen maar kon doen als ik nieuwe prikkels kreeg. Even weg uit de veilige haven. Verschillende zoomers in mijn hoofd kwamen ineens allemaal samen. Altijd al een eigen bedrijf willen beginnen. Niet meer voor 1 baas willen werken. Genoeg verbazing over dingen die ik voorbij zie komen en graag een verandering willen inzetten.

Online kan alles.


Waarom maken we dan allemaal hetzelfde?

Merken die van zichzelf echt een sterk verhaal hebben, maar online dit ineens compleet loslaten. Het lijkt wel alsof iedereen op internet bezig is met ‘wat werkt’. Het gevolg is een soort eenheidsworst waar iedereen dan ‘zijn eigen draai’ aan heeft gegeven. Met volgende week weer een nieuwe hype. Want dan werkt iets anders weer beter. Continu veranderende algoritmes zijn de baas geworden van creativiteit. Dat is toch kapot zonde!

 

Merken kunnen broadcasters zijn

Ik geloof dat merken zichzelf meer moeten gaan zien als broadcasters. Eigen verhalen maken, die het merk versterken. Hoogwaardige content die het waard is om te kijken. Sommige merken hebben echt al wel stappen in deze richting gezet, maar vaak worden nog niet alle mogelijkheden ultiem benut. Soms mist de kennis van hoe je een verhaal omzet naar echt goede content. En soms mist juist de kennis van hoe platformen werken. Hoe bouw je een community op? En hoe blijft deze sterk?

Daarnaast is er een wildgroei aan influencer marketing. Ja dat is echt een term. En ja, 9 van de 10 keer is het net zo vies als dat het klinkt. Natuurlijk zijn er voorbeelden van campagnes of samenwerkingen die wel werken en soms best tof zijn. Maar helaas is er ook een wildgroei aan inspiratieloze content. Alsof het idee niet verder ging dan: ‘we moeten views halen!’

 

En dan nu: wereldoverheersing!

Inmiddels ben ik een stuk verder dan alleen deze verbazing. Een plan de campagne is gemaakt. Doelen zijn gezet en Bolle Creative is nu flink genoeg om met iedereen te delen. Laten we de wereld veroveren.

Deel:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *